In slechts 10 dagen van ontwerp naar de opening van een Fiat 500 Pop-Up Store

“Jessie has great skills in concept creation, as well as events organization in all phases.”

Experiential marketing met impact

Fiat wilde op korte termijn meer brand awareness creëren. De focus lag hierbij op het versterken van de beleving rondom het Fiat 500 model. Met als doel: meer mensen over de streep trekken om een Private Lease contract voor één van de Fiat 500 modellen af te sluiten. Daarvoor liep reeds een 2D print en online campagne. Het merk stond voor een uitdaging: hoe kunnen we deze campagne aanvullen en versterken, om in korte tijd de brand awareness een boost geven? Met een ijzersterke experiential marketing campagne.

Van concept naar uitvoering in slechts 10 dagen: zo snel ging de uitwerking van het idee om in het centrum van Utrecht een Pop-Up Store met 3 Fiat 500 modellen te realiseren. Events Etc. was verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling – de 2D print en online campagne uitwerken tot een unieke 3D experience. En ook voor het complete projectmanagement, waaronder: het design, offertetraject, de budgetbewaking, het vinden van geschikte winkelruimte, het benaderen van de juiste leveranciers, deadlines bewaken en afstemming met de klant.

Experience marketing campagne

Toen de winkelruimte eenmaal was gevonden volgde nog het inmeten van de ruimte, het ontwerpen en uitwerken van de complete inrichting, het selecteren van de auto’s en het plannen van het vervoer. Alles rondom deze experience marketing campagne moest tot in de kleinste details kloppen en passen bij het merk Fiat. Zo werd de inrichting van de Pop-Up Store volledig afgestemd op het beeld van de lopende campagne. Sterker nog, het was een letterlijke vertaling van 2D naar 3D. En dat alles volgens een superstrakke planning, zodat de Pop-Up Store binnen 2 weken open kon.

Hoe dat is gelukt? Door aan te pakken, snel te schakelen, controle en grip te houden: Events Etc. weet er alles van.

In opdracht van Fiat Chrysler Automobiles Netherlands nam Events Etc. namens Bax Projects de organisatie op zich – van concept tot praktische uitvoering. Het hele project is een mooi voorbeeld van experience marketing; mensen konden de Fiat 500 modellen ‘live’ ervaren. Zo’n uitzonderlijke beleving blijft hangen, maakt de juiste emoties los en overtuigt mensen om voor het merk Fiat te kiezen.

Fotografie Menno Ridderhof

referentie

Jessie joined Fiat Chrysler Automobiles Netherlands as an interim event manager for a period of 6 months. She is a very capable professional, with a huge experience in events organization and project management. She is reliable, precise, very fast and definitely focused on solving problems and find solutions.

She has an entrepreneurial approach to business, which means that she is able to execute the briefing in a very independent way, respecting the client needs and always checking when needed.

Jessie has great skills in concept creation and stand building, as well as events organization in all phases, from finding the right location to sending invitations, organizing catering and hostesses and finally following up with thank you letters and lead management.

One of the biggest projects that Jessie has realized for FCAN has been the setup of a Pop-Up Store in Utrecht’s city centre, fully focused on Private Lease for the Fiat 500 models. Jessie has managed the entire process, from finding the space to set it up according to brand guidelines, hiring and managing the hostesses and liaising with the salesmen to follow up the leads and check conversion in sales.

Last but not least, Jessie has a very good ability in dealing with international companies and clients, she has a very remarkable communication skills and she understands very quickly the customer culture, targets and needs.

Gabriella Bossuto —  Fiat Chrysler Automobiles / Alfa Romeo & Jeep Communication Manager Benelux