Slimme strategie
Essent was op zoek naar een manier om met stakeholders om tafel te gaan en te praten over lokale duurzame energieoplossingen. Het doel: de verschillende doelgroepen – gemeenten, provincies, bedrijven -enthousiasmeren om een samenwerking met elkaar én Essent aan te gaan.
De uitdaging: de commerciële belangen van Essent mochten niet de boventoon voeren. In plaats daarvan moest de nadruk liggen op bewustwording.
Het moest voor de verschillende partijen duidelijk zijn dat samenwerking essentieel is om tot slimmere duurzame energieoplossingen te komen. Bij Essent worstelden ze met een aantal vragen: hoe gaan we onze stakeholders benaderen en hoe krijgen we ze zover dat ze met ons om tafel gaan? En als ze eenmaal aan tafel zitten; hoe gaan we het gesprek over duurzame energieoplossingen dan het beste aan? Aan Events Etc. de taak om deze vragen met een slimme strategie en een opmerkelijk concept te beantwoorden.
Interactief concept
Events Etc. bedacht een verrassend concept om stakeholders om tafel te krijgen, de boodschap duidelijk over te dragen en deelnemers te inspireren: kleinschalige interactieve sessies met een sterke focus op beeld. Deze sessies vonden plaats tijdens een lunch of diner. Met behulp van een interactieve presentatie – geprojecteerd op de eettafel – werd de inhoudelijke boodschap van Essent met beelden versterkt. Hiervoor ontwikkelde Events Etc. video content en verschillende animaties, waarmee lokale energieoplossingen eenvoudig werden uitgelegd.
De animaties werden zodanig ontwikkeld dat ze in een later stadium ook nog voor andere uitingen en kanalen konden worden ingezet.
In een persoonlijke én interactieve setting konden stakeholders ervaren wat de meerwaarde van de energieoplossingen voor hun was. Dat bleek de betrokkenen aan te spreken en zijn vruchten af te werpen. Want naar aanleiding van de interactieve sessies zijn er door Essent diverse lokale energieprojecten opgestart.
Fotografie door Events Etc.