Van concept tot uitvoering
Jeep stond aan de vooravond van de wereldwijde lancering van de nieuwe Compass. Het concept en thema van het evenement rondom de productlancering was uitgedacht, de ideeën over de inrichting en uitstraling stonden op papier en voor ieder land lag de briefing klaar, ook voor Nederland.
Van concept en voorbereiding tot uitvoering: de uitdaging was om elk aspect van de productlancering perfect af te stemmen en lokaal uit te voeren naar de wensen vanuit het hoofdkantoor.
Gelukkig was er een locatie die aan álle wensen kon voldoen: het Nationaal Militair Museum. Deze unieke locatie past perfect bij de robuuste, stoere uitstraling van de nieuwe Jeep Compass.
Ook is er bewust voor gekozen om de productlancering buiten plaats te laten vinden, met militaire vliegtuigen op de achtergrond. Niet alleen de locatie zelf, maar ook de inrichting en stijl van de locatie sloot helemaal aan op het thema van het evenement: robuust, glamping, outdoor.
Over een periode van twee weken zijn dealers, klanten en prospects uitgenodigd om met de Jeep Compass kennis te maken. Onder het genot van een hapje en een drankje werd het nieuwe model onthuld. Daarna konden de gasten zelf de auto van binnen en buiten beleven. Maar daar bleef het niet bij; als gast kon je zelf een proefrit maken en het bijzondere rijgevoel van de nieuwe Compass ‘live’ ervaren.
Online promotie event
Direct na de lancering werd een compilatievideo van het evenement via alle social media kanalen van Jeep verspreid. Zo kon ook het grote publiek kennismaken met de nieuwe Compass. De online campagne had daarnaast ook als doel om de aanmeldingen van de proefritten te promoten. En dat is meer dan gelukt: alle beschikbare proefritten waren in no time volgeboekt!
Events etc. was verantwoordelijk voor zowel de conceptontwikkeling als het complete projectmanagement, inclusief het offertetraject, deadline- en budgetbewaking en afstemming met de klant. Van de locatie, het programma tot de catering en van het entertainment, het uitnodigen van prospects tot het uitvoeren van testritten met professionele bestuurders: elk detail sloot naadloos aan op het thema van de productlancering.
Fotografie Menno Ridderhof
Video The Film Factory