Lancering nieuwe Jeep Compass

“Very remarkable communication skills”

Productlancering in Nederland

Jeep stond aan de vooravond van de wereldwijde lancering van de nieuwe Compass. Het concept en thema van het evenement rondom de productlancering was uitgedacht, de ideeën over de inrichting en uitstraling stonden op papier en voor ieder land lag de briefing klaar, ook voor Nederland.

Van concept en voorbereiding tot uitvoering: de uitdaging was om elk aspect van de productlancering perfect af te stemmen en lokaal uit te voeren naar de wensen vanuit het hoofdkantoor.

Gelukkig was er een locatie die aan álle wensen kon voldoen: het Nationaal Militair Museum. Deze unieke locatie past perfect bij de robuuste, stoere uitstraling van de nieuwe Jeep Compass. Ook is er bewust voor gekozen om de productlancering buiten plaats te laten vinden, met militaire vliegtuigen op de achtergrond. Niet alleen de locatie zelf, maar ook de inrichting en stijl van de locatie sloot helemaal aan op het thema van het evenement: robuust, glamping, outdoor.

Over een periode van twee weken zijn dealers, klanten en prospects uitgenodigd om met de Jeep Compass kennis te maken. Onder het genot van een hapje en een drankje werd het nieuwe model onthuld. Daarna konden de gasten zelf de auto van binnen en buiten beleven. Maar daar bleef het niet bij; als gast kon je zelf een proefrit maken en het bijzondere rijgevoel van de nieuwe Compass ‘live’ ervaren.

Het event rondom de productlancering online promoten

Direct na de lancering werd een compilatievideo van het evenement via alle social media kanalen van Jeep verspreid. Zo kon ook het grote publiek kennismaken met de nieuwe Compass. De online campagne had daarnaast ook als doel om de aanmeldingen van de proefritten te promoten. En dat is meer dan gelukt: alle beschikbare proefritten waren in no time volgeboekt!

Events Etc. was, namens Bax Projects, verantwoordelijk voor zowel de conceptontwikkeling als het complete projectmanagement, inclusief het offertetraject, deadline- en budgetbewaking en afstemming met de klant. Van de locatie, het programma tot de catering en van het entertainment, het uitnodigen van prospects tot het uitvoeren van testritten met professionele bestuurders: elk detail sloot naadloos aan op het thema van de productlancering.

Fotografie Menno Ridderhof
Video The Film Factory

referentie

Jessie joined Fiat Chrysler Automobiles Netherlands as an interim event manager for a period of 6 months. She is a very capable professional, with a huge experience in events organization and project management. She is reliable, precise, very fast and definitely focused on solving problems and find solutions. She has an entrepreneurial approach to business, which means that she is able to execute the briefing in a very independent way, respecting the client needs and always checking when needed.

Jessie has great skills in concept creation and stand building, as well as events organization in all phases, from finding the right location to sending invitations, organizing catering and hostesses and finally following up with thank you letters and lead management.

A great accomplishment of Jessie has been the organization of customized test drives for the introduction of Jeep Compass, in the Soesterberg Nationaal Militair Museum. The whole event has last for 2 weeks and Jessie has entirely managed it, from the invitation of prospects in close connection with the internal call center to the execution of test drives with professional drivers, beside the building of the stand and the management of hostesses and catering.

Last but not least, Jessie has a very good ability in dealing with international companies and clients, she has very remarkable communication skills and she understands very quickly the customer culture, targets and needs.

Gabriella Bossuto —  Fiat Chrysler Automobiles / Alfa Romeo & Jeep Communication Manager Benelux