Wat levert een hybride event eigenlijk op?

10 november 2021

Hierbij een top 5

Hoewel we weer allemaal vrolijk in de file staan en hybride werken wat moeilijk van de grond komt, is dat voor hybride events net even anders. In de branche merken we dat live events favoriet blijven, maar we horen ook steeds vaker geluiden van bedrijven die meer willen weten over hybride events. En dan uiteraard specifiek wat het oplevert. Logische vraag. Hieronder vind je vijf belangrijkste (quick) wins.

Vijf belangrijkste (quick) wins

  1. Met stip op 1: een veel groter bereik
    Bij een hybride event zijn er geen grenzen als het gaat om het aantal bezoekers. Je bereikt niet alleen je directe samenwerkingspartners, je komt ook in beeld bij hun netwerk, bij de collega’s van diegene die normaal gesproken alleen naar jouw live event zou komen, etc. Misschien bereik je zelfs wel personen die net die ene spreker willen horen en zich aanmelden. Je gastenlijst is dus enorm lang.
  2. Een bomvolle contentkalender
    Voor de marketing- en communicatieafdeling van een bedrijf is hybride een feestje. Er ontstaan ongekende mogelijkheden om je doelgroep vaker en meer divers te bedienen. Bij kennisdeling zou je hier zelfs een verdienmodel van kunnen maken. Denk aan een paywall waarachter mensen hun content kunnen ophalen.
  3. Tevreden klanten want maatwerk
    Als bedrijf wil je tevreden klanten. En maatwerk is daarin een belangrijk aspect. Hybride events zorgen daar al voor. Door jouw doelgroep de keuze te geven in fysieke aanwezigheid of deelname vanachter een scherm bied je optimaal maatwerk.
  4. Flexibiliteit
    Een hybride event levert flexibiliteit op, en eigenlijk op alle vlakken die denkbaar zijn. Komt er toch weer een of andere virusvariant roet in het eten gooien? Geen enkel probleem met een hybride event. Het vindt altijd doorgang.   
  5. Extra euro’s
    Vooropgesteld: het organiseren van een goed hybride event is duurder dan de organisatie van alleen een live of online evenement. Je bent immers 2 events tegelijkertijd aan het organiseren. Dat vraagt om meer mensen en middelen, uitzonderingen daargelaten.

    Maar dan het goede nieuws. Mocht je betaalde events (laten) organiseren – waarbij je bezoekers dus een kaartje moeten kopen – dan wordt het interessant. Want een hybride event levert op verschillende manieren meer geld op. Je hebt bijvoorbeeld veel meer mogelijkheden in sponsoring dan wel sponsorpakketten. Daarnaast kun je jouw ticketing op meerder manieren vormgeven. Voor fysieke aanwezigheid reken je logischerwijs wat meer dan voor een online bezoeker. En die online tickets kun je ook weer opdelen in verschillende prijsklassen. Tel daarbij op dat je meer mensen trekt én meer kunt gaan rekenen voor de content die je maakt. Voor de meesten is geld verdienen met een event an sich niet direct het hoofddoel. Maar het is wel een fijne bijkomstigheid.

Met stip op 1: een veel groter bereik

Meer weten over de organisatie van hybride events?

Heb je de komende maanden een event, lancering of andere bijeenkomst op de planning staan en neig je naar hybride? Lees dan deze blog. En neem gerust en tijdig contact op voor een digitaal kopje koffie en advies. Ik sta je graag bij! Bel of mail voor jouw vragen en mijn oplossingen.

Klijn Fotografie

Check onze magazines!

Lees alles over de organisatie
van online, hybride en live events.
Naar het magazine »